sparvis.blogg.se

2013-04-26
11:48:00

Tränings dagbok
Jag vill börja med en ny sak här på bloggen.
Nämligen vill jag berätta om min träning som jag börjat med i mitten av mars med kanske två veckors paus på grund av resa och mycket skolarbete.
Jag vill göra detta för att ni ska lära känna mig lite mera och även för mig själv att föra tränings dagbok.
Dessutom hoppas jag på det sättet att bli lite duktigare med att skriva inlägg då jag vet att jag varit lite slavig i sista tiden.^^
Allra först kanske det är bra att berätta hur min tränkng brukar se ut.
Jag och min sambo (ofta även min bror och kanske en kompis till honom) brukar dra tillsammans till gymmet.
Vi tränar på Friskis&Svettis i Växjö.
De sista 4 gånger har jag börjat med att köra 20min uppvärming på CrossTrainer.
Innan brukade jag bara köra typ 5-8 min.
Sedan har Johan och jag delat in passen i olika muskelgrupper då vi tränar 5 gånger per vecka och det rekommenders att ha 48h vila för muskeln efter passet.
Så vi kör:
Söndag - Ben och mage
Måndag - Armar
Tisdag - Bröst och mage
Onsdag - vila
Torsdag - Axlar
Fredag - Rygg
Lördag - Vila
Ungefär så delar vi upp. Dock blir det ibland lite hoppigt och vi byter mellan passen.
Jag körde till exempel ben igår för jag sträckt min axel som jag inte vet hur och när men så är det.
Men det är typ upplägget. Idag är det alltså dags för ryggpass.
Denna helgen kommer det kanske inte riktig blir så då vi son sagt är i Nässjö.
Förhoppningsvis kommer vi hem så vi kan köra pass på Söndag men jag misstänker att det inte kommer bli så.
Taggar: friskis växjö, friskis&svettis, kom igång, schema, träning, träningsschema;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: