sparvis.blogg.se

2013-04-27
22:00:00

Studentklänning fixat! :D
Tänkte dela med mig av min nyaste förberedelse inför den stora dagen, STUDENTEN!!!
Äntligen har man hittat en underbar fin klänning.
Var? - På Gina Tricot, på Grand Samarkan i Växjö.
Priset var också total okej, 399:- kr om jag minns rätt.
 
Sedan så köpte jag än till plagg som jag tyckte behövs. Ett par korta vita leggins, så man inte råkar visa sin bakdel för någon som inte menades ser den :P
För 99:- kr på Rut m.fl. också på Grand Samarkand i Växjö.
 
Vad är det mer som fattas nu?
- Ett par vita skor (tror jag hittade ett par tygskor på Stadium som jag gillade, fanns dock inte i min storlek så får kolla på annan Stadium igen eller kolla efter andra skor.)
- Vita underkläder, ganska viktig för att det inte ska synas allt för mycket igonom klänning haha. :) Haft en vit BH men den har blivit för liten så: Får bli att köpa en ny, behövs ändå :)
- Smycke ska jag nog få från mamma och sin underbara Pear Lang (ett österrikiskt smyckeföretag som min älskade mor är återförsäljare för. Kanske lägger upp lite bilder på några av deras fina smycke nån gång snart, får se.)
 
- Till balen fattas det en tid hos frisören och örhängen (tänkte har en lång medel-mörkblå fjäderörhänge på vänster örat, har töj i det andra så får se om det blir i båda eller i bara ena.)
- Resten av smycken för det får jag också från mamma, alltså Pear Lang
- Klänning, skor, väska blir samma som förra året när jag gick på bal med världens bästa fästman <3
 
Bilder då jag har allt detdär på mig får ni när den dagen har kommit! ;D Så håll ut med spänningen :P
Taggar: förberedelser, gina tricot, grand samarkand, katedralskolan, korta leggings, pear lang, rut m.fl., stdentbal2013, student, student2013, studentbal, studentklänning, växjö;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: