sparvis.blogg.se

2013-04-17
23:20:00

Klätterexperter
Lite uppdatering om våra fåglar kanske vore kul?:)Idag har de varit rätt roliga igen. Nör de fick vara ute så kom de visst på att det är mycket roligare att klättra bakom buren (alltså mellan burbaksidan och väggen) än någon annanstans! Såg rätt rolig ut sp jag kunte inte göra annat än att ta en bild.Kan väl även berätta att de blir allt duktigare på att flyga. Nu för tiden flyger de 1-2 rundor i rummet och sedan alltid tillbaka till buren. Flög jätte nöra mig idag med. Nästan som det kändes att de ville landa på mitt huvud. haha! Sedan fortsätter vi så klart att försöka mata dem ur handen. När man håller kolven en bit ifrån är det inga problem längre. Nu blir alltså nästan steget att lägga i handen och vänja dem vid det.Än sak jag är jätte glad över med: igår nör jag la en skiva kiwi i matskålen verkade Falco tycker om det och mumsade rätt länge på den. Jätte kul, då de innan inte riktig ville äta sin nyttig mat. Idag nör jag försökte samma sak igen med gröna vindruvor var det exempelvis inget att ha, bara att slängas ur skålen på botten. Jaja får la försöka flera gånger till så att de förstår att även druvor är goda hihi :)
Taggar: tokstollar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: