sparvis.blogg.se

2013-04-27
22:16:00

Fredagens träning
Som ni vet har vi åkt till Nässjö igår.
Tänkte bara berätta lite om gårdagens tränings pass.
Det blev väl inte lika "intensivt" som det brukar vara.
Körde 20min (4km) på Crosstrainern.
Sedan var Johan redan klar med sina övningar så vi bestämde oss att dra för att komma iväg till Nässjö.
 
 
En sak kan jag i alla fall säger!!!
Inte helt säker men tror det var 4:e eller 5:e gången att jag körde 20 min.
Och helt sjukt att jag REDAN märker förändring.
Med förändring menar jag att jag inte alls är lika trött längre och kan börja med andra övningar efter mindre vila än innan.
De första gångerna behövde jag redan pusha mig själv efter 7 min för att stå ut 20.
Kan vara ärligt med att jag en gång inte orkade och bara körde 15, men annars har jag alltid kunna stå ut.
Alltid tyckt att det var super tråkigt att träna kondis men att redan märka resultat efter ändå bara så få gånger ger en riktig mycket energi kan jag säga!!! :D
 
 
Jag tänkte också träna lite inför Coopertest. Hade inte alls bra tid alla gånger vi körde i skolan.
Och för att jag haft bra betyg i idrott annars tänker jag göra om det för att kunna få mitt VG!
Så jag tänker kämpa!
2,4 km i 13 min är det jag siktar på. Får se hur det går. Tänkte köra en testrunda imon på morgonen efter frukosten här i Nässjö. Var och mätte en runda idag som jag tänker springa imon då. Blir spännande att se hur det går.
Får se om jag även kan få Johan till att hänga med ut. Det är ju tros allt roligare att undvika springa själv även om jag inte gillar prata när jag springa. Men bara känslan att veta att man inte är själv ger en energi tycker jag!
Taggar: coopertest, crosstrainer, friskis växjö, friskis&svettis, kondition, konditionträning, nässjö, träning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: