sparvis.blogg.se

2013-04-03
14:36:00

En dag i solen
Solen har hittat sin väg till Växjö. Är det ett tecken på att våren äntligen är på väg?
 
Eftersom att jag ville att även våra pojkar skulle få kunna nyttja av solen rollade jag bur till fönstret innan jag stack för en timme musik till skolan. Nu sitter de i solen och är lika glada som jag :)
Innan jag drog till skolan så ville jag prova en sak. Mina sparvpojkar satt på burväggen och jag började prata med dem. Sedan rörde jag långsamt min hand emot dem. Tänk att de inte var rädda, vill säga inte flyttade iväg! Falco tillät mig att klappa på foten och att nodda svansen och sin ena vinge med fingret. Lucky var lite mer skeptiskt. Han flyttade inte på sig när mitt finger närmade sig men böjde tillbaka huvud. Jag fick dock röra vid hans näbb. Det känns super häftig! Så mycket framsteg på bara den tredje dagen! Underbart :)
 
Jag tänkte göra det till en vana att de alltid ska få något gott när jag kommer hem från skolan. Idag fick de lite äpple och kiwi. Hoppas att de snart ska börja äta sina nyttiga godis.
Taggar: fåglar solar, gojjor, sol, växjö, älskar sol, äntligen vår;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: